Lebensmittel-Versender Ocado rettet sich an die Börse

Lehre aus dem mit Spannung erwarteten Börsengang des britischen Lebensmittelversenders Ocado: Wer mit überzogenen Erwartungen an die Börse drängt, der hat auch heute noch hervorragende Chancen, eine überdurchschnittliche Bewertung zu erhalten. Mit der Folge allerdings, dass der Kurs anschließend einbricht ("Ocado slumps on stock market debut"):

"Shares in the loss-making retailer closed last night at 167p, down from a
listing price on the so-called "grey market" of 180p. Shares had
traded as low as 155p.

On Tuesday afternoon Ocado, which sell Waitrose
groceries over the internet, was forced to cut its IPO price by 20pc:
to
180-200p from a previous range of 200-275p.

Ocado

The fall gave Ocado the dubious accolade of having the poorest first
day's
performance of any London IPO since shares in Brookwell fell by 8pc in
June
2008, according to Bloomberg data.

Tim Steiner, Ocado's chief executive, said that people are "missing things" about Ocado as they
are "looking into the rear view mirror and looking at our historical
performance – past cash flows, not future cash flows".
"

Ocado wurde beim Börsengang am Mittwoch mit 937 Mio. Pfund bewertet, anvisiert waren ursprünglich 1,2 Mrd. Pfund. Im Zuge des Börsengangs hat Ocado 200 Mio. Pfund frisches Kapital eingesammelt, das es nun für weitere Investitionen nutzen kann.

Ocado erzielte 2009 einen Umsatz von 427 Mio. Pfund.

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