The Hut Group wächst mit Beauty auf 334 Mio. Pfund (+35%)

Zwar noch nicht börsennotiert, aber getrieben durch seine Private Equity Investoren hat The Hut Group auch 2015 wieder stark zugelegt – und ist von 248 Mio. Pfund auf 334 Mio. Pfund (+35%) gewachsen:

thehutgroup2016

„The Hut Group, one of the world’s largest and fastest growing online Health and Beauty brand owners and retailers, today announces its results for the year ended 31 December 2015.

Financial Highlights

  • Group Sales up +35% to £334m (2014: £248m)
  • International Sales up +46% to £167m (2014: £114m), now accounting for more than 50% of Group Sales
  • EBITDA up +33% to £30m
  • Strong growth in own brand revenues, representing 52% of total revenues
  • Continued strong cash generation, with £42.2m of cash generated from Operating Activities (2014: £38.2m) and a year-end cash position of £141.5m (2014: £54.6m), providing significant firepower for strategic initiatives“

Getrieben wurde das Wachstum nicht zuletzt auch durch Übernahmen:

lookfantastic

„Continued evolution of our beauty model with the acquisition of two beauty brands Mio Skincare and Grow Gorgeous. These acquisitions diversify our beauty offering as we continue to develop our sales mix towards own-label, repeat purchase beauty products.

„Our target of becoming the World’s No 1 in online Health & Beauty is now firmly in our sights and we have stepped up our investment in people, technology, logistics and marketing to support the significant global potential of the THG business.”

Auf dem britischen Markt ließ kürzlich auch FeelUnique aufhorchen („£20m is heaven scent to boost worldwide appeal of beauty website Feelunique“), das seine Umsätze (Turnover) zuletzt auf 65 Mio. Pfund (+23%) steigern konnte.

Bei FeelUnique („the largest pure-play online retailer of premium beauty products in the UK“) ist Palamon Capital an Bord. Mehr zu den jüngsten Aktivitäten in der Pressemitteilung.

Hierzulande geben im Beauty-Bereich gerade Flaconi („Flaconi startet mit +81% ins Jahr 2016„) und Parfumdreams („Parfumdreams wächst 2015 auf 55 Mio. Euro (+37,5%)“) Gas.

Douglas experimentiert mit einer Beauty Community.

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Shopboerse

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