Wie smart kann der Handel 2025 werden? – Das Thema Forschung und Entwicklung kommt im Handel noch eindeutig zu kurz. Zalando Research hat sich diese Woche offiziell vorgestellt (“Zalando Launches Research Lab”). Und im Interview sprechen die Macher über ihre Ambitionen (“The New Normal”):
“Zalando Tech is embarking on an exciting new chapter in its evolution. We’ve recently launched Zalando Research – an endeavour to place Zalando at the forefront of cutting-edge research, to complement our already strong foothold on technology.
Why are we doing this? We already boast great researchers at Zalando Tech, so we want to give them an outlet where they can be better organised and aligned. We also want to have a greater impact in the tech research community, especially in the fields of data science, machine learning, and artificial intelligence (AI). We want to carve out an academic standpoint for Zalando Tech.
The launch of Zalando Research begun with a group of internal research scientists working in the fields of statistical modelling, data science, and machine learning.”
Mehr dazu im Zalando Tech Blog. Mit weiterführenden Themen befassen wir uns in den Exchanges vor allem in den Early Moves Ausgaben.
Frühere Beiträge zum Thema:
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Kategorien:Zalando
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