Wie Media Saturn und Best Buy auf Enjoy reagieren

Der Enjoy-Service von Apple-Store-Erfinder Ron Johnson („Enjoy-Macher Ron Johnson über die Pläne für das 2. Jahr“) bringt eine ganze Branche zum Umdenken:

So hat Media Saturn nach einem ausgiebigen Casting („Exchanges #129: Die Home Services im Spacelab von Media Saturn“) im Frühjahr die Deutsche Technikberatung (DTB) übernommen und ist dabei, sie im Rahmen ihrer Service-Offensive (PDF) weiter auszurollen:

Best Buy hat nach ersten Tests Hausbesuche angekündigt („Best Buy will now send a salesperson to your house to sell you things“), nachdem es zu dem Schluss gekommen ist, dass Kunden „zuhause mehr kaufen als im Laden“ (via):

„Best Buy has found that shoppers spend more money when at home than in store. CEO Hubert Joly says the in-house service is one way the company will open up “latent” customer demand.

Sales associates are responsible for promoting the service — when customers ask about certain products, the salesperson will suggest an in-home visit. The topics discussed during the home visits usually involve recommendations for products and gadgets, and other services.

Best Buy says the salespeople working in the in-home service receive hourly rates, or a salary, and not commissions. The company already operates a “Geek Squad” facility, but that’s a paid service that offers repairs and installations.“

Währenddessen positioniert sich Enjoy Marken und Herstellern gegenüber bewusst als (Handels-)Service ohne kostspielige Ladenlokale und hat entsprechend weiterreichende Pläne („Enjoy sieht sich auch in Branchen wie Fashion oder Banking“).

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Kategorien:Elektronikhandel

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