Meal Deal: Ocado holt sich £750 Mio. (!) von Marks & Spencer

Ocado hat gerade einen Lauf und kann sich nach den 183 Mio. Pfund von Kroger im letzten Jahr jetzt beim nächsten Coup weitere 750 Mio. Pfund von Marks & Spencer holen (PDF):

Marks and Spencer Group Plc („M&S“), the unique own brand retailer, today announces the creation of a new 50/50 Joint Venture („JV“) with Ocado Group, the UK’s leading pure play digital grocer, that will transform online grocery shopping for UK consumers.

Under the JV, M&S is acquiring a 50% share of Ocado’s UK retail business, which will be supported by Ocado Smart Platform („OSP“), for a total consideration of up to £750m, including a deferred consideration of up to £187.5m, plus interest.

The JV combines the strength of M&S’s brand and its leading food quality and innovation with Ocado’s unique and proprietary technology to create an unrivalled online offer for our customers. In bringing the best together the JV will benefit existing and new UK customers, colleagues and suppliers.

The JV will trade as Ocado.com but benefit from access to M&S’s brand, products and customer database from September 2020 at the latest, following the termination of the current Waitrose sourcing agreement and migration of JV sourcing to M&S.“

Ein in jeglicher Beziehung bemerkenswerter Deal! Wer sich vertiefen möchte, der findet hier die Präsentation von Ocado (PDF) und hier die Präsentation von Marks & Spencer (PDF).

Damit machen auch die angekündigte Ocado Zoom Lieferungen Sinn.

Mehr zu den internationalen Entwicklungen im Foodbereich auch in den Exchanges #210 („Die Foodmärkte heute und morgen“).

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Food, Shopboerse

Schlagwörter:

1 Antwort

  1. Angeblich schmeissen die jetzt Waitrose Produkte raus und M&S Produkte rein – eww. Ich mag Waitrose viel lieber

Kommentar verfassen

Entdecke mehr von Exciting Commerce

Jetzt abonnieren, um weiterzulesen und auf das gesamte Archiv zuzugreifen.

Weiterlesen