Kapital gibt es im Online-Handel gerade, wenn überhaupt, dann für Foodthemen. Nach Crisp konnte sich jetzt auch Motatos/Matsmart weitere 40 Mio. Euro holen. Mit dabei ist jetzt auch SevenVentures für den TV-Push bei ProSiebenSat.1:
“Matsmart-Motatos, the leading European D2C e-commerce retailer of overstock dry foods and consumer products, has announced the successful completion of a €40m growth capital round led by Circularity Capital, with additional support from existing shareholders.
The capital raised will primarily be used to grow the business in the German and Nordic regions. As the automation of the Nordic warehouse has driven increased operational capacity and efficiency, Matsmart-Motatos now plans to replicate similar systems at its German facility.
Many of Matsmart-Motatos’ current investors have participated in the growth capital round alongside Circularity Capital and one more new investor: SevenVentures.
SevenVentures is the investment arm of ProSiebenSat.1 and part of the Group’s Commerce & Ventures segment. Its investment focus is high-growth B2C companies and it will support Matsmart-Motato’s growth in the German speaking region.
Matsmart-Motatos’s total revenue in 2022 amounted to €80 million and the company’s current revenue run rate is €100 million.”
Die Umsatzmarke von 100 Mio. Euro wollte Motatos eigentlich schon 2022 erreichen, musste sich dann aber aus England zurückziehen.
Von den knapp 80 Mio. Euro Umsatz stammen knapp 25 Mio. Euro aus Deutschland (nach 15 Mio. Euro im Vorjahr). Demnach hat Motatos 2022 in Deutschland 80.000 Neukunden gewonnen.
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Kategorien:Food, Shopboerse
➡ “SevenVentures, der Investmentarm von ProSiebenSat.1 und Teil des Commerce & Ventures-Segments, beteiligt sich über ein Media-for-Equity-Investment mit einem hohen einstelligen Millionenbetrag an Matsmart-Motatos.”
➡ “SevenVentures investiert in diesem Jahr verstärkt in Start-ups aus der Food-Branche und baut dadurch seine große Expertise in dem Bereich weiter aus.”
https://www.prosiebensat1.com/presse/sevenventures-investiert-in-nachhaltigen-online-lebensmittelhaendler-matsmart-motatos