Von Marcel Weiß
Lockerz, das aktuell spannendste Unternehmen im Social Shopping Segment, hat in einer neuen Finanzierungsrunde weitere 30 Mio. US-Dollar erhalten – zu den schon bekannten 30 Mio. Dollar. Die Finanzierungsrunde kann noch auf 45 Mio. anwachsen.
"Lockerz, a fairly new social shopping network, just raised a big new round of funding. The Seattle based company has already closed $30 million with another round bringing the total amount of funding as high as $45 million."
Das in New York gegründete und inzwischen in Seattle ansässige Lockerz richtet sich an ein sehr junges Publikum:
"As we’ve written in the past, Lockerz revolves around the idea that influencers within a social network can become brand and content advocates and affect the behavior of their friends.
The network, which has 18 million members worldwide, is primarily targeted towards men and women ages 13 to 30, attempting to build a community of trendsetters and tastemakers who love to shop, play and connect on the Web.
Users can earn points and discounts on brands by sharing content on the site."
Darüber hinaus startet Lockerz laufend neue Services. Im Januar hat es Plixi (aka TweetPhoto) übernommen. Erst vor wenigen Tagen hat Lockerz Amazon-Veteran Mark Stabingas als COO gewinnen können.
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Kategorien:Shopboerse
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