Amazon und der zunehmende Druck im Plattformgeschäft war gestern ein Thema auf dem K5 Meetup auf der ISPO in München.
Passend dazu reagiert Amazon jetzt mit Gebührensenkungen für bzw. gegen die neuen Billiganbieter aus China:
„In 2026, we will make one of our largest-ever fee reductions, lowering fees by an average of £0.15/€0.17 per unit sold in our European stores.
We continue to better align our fee rates to our underlying costs, with more consistency across our worldwide fee structures and programs.
- We will reduce referral fees for Clothing and Accessories from 8% to 5% for items at and up to £15/€15, and from 15% to 10% for items between £15/€15 and £20/€20.
- We will reduce referral fees for Home Products (new category) from 15% to 8% for items priced at and up to £20/€20, Pet Clothing and Food from 15% to 5% for items up to £10/€10 and Grocery and Gourmet and Vitamins, Minerals and Supplements (new category) from 8% to 5% for items up to £10/€10.
- We will extend our reduced Low-price FBA rates in most categories to products priced at or below £20/€20, lowering FBA fees for these newly eligible products by an average of £0.40/€0.45 per unit.
- To help you promote your top selection, we will lower caps on variable fees for Best Deals and Lightning Deals to £200 in the United Kingdom, €300 in Germany, and €100 in France, Italy, and Spain.“
Schon vor dem Start von Amazon Haul hatte Amazon seine Gebühren gesenkt („Shein wirkt!“)
Amazon profitiert weiter vom Werbegeschäft
Amazon selber dürften die Gebührensenkungen wenig ausmachen, dürften sie doch durch die steigenden Werbeerlöse mehr als ausgeglichen werden.
Amazon ist in den GLORE50 vertreten.
Frühere Beiträge zum Thema:
- Amazon bringt Prime Now zurück – als Amazon Now
- Amazon geht jetzt hart gegen KI-Anbieter wie Perplexity vor
- Wie sich Pattern als größter Amazon-Seller der USA verkauft
- Amazon sorgt für noch mehr Konfusion im Foodbereich
- Amazon will den Abhör-Armband-Anbieter Bee übernehmen
- Der große Ausverkauf: Wieviele Prime-Events können sich Amazon & Co. leisten?
- Amazon launcht Haul, während die Verbände weiter wettern
- Amazon lässt mit „Buy for Me“-Service aufhorchen
- Die Amazon-Benchmarks für den Handel von morgen
- Shein wirkt: Amazon reduziert die Gebühren für Billigmode
- Exchanges #383: Amazons größter US-Seller unter der Lupe
- Exchanges #373: „Buy for me“ – Amazon und der AI Commerce
- Exchanges #369: Amazon und das Jahr der Überraschungen
Kategorien:Amazon



Kommentar verfassen