Extras: GoNabit, Like.com, WePay, Qoof Videos, Facebook

Einige weitere spannende E-Commerce-News aus den vergangenen Tagen:

Magento
GoNabit ist ein Groupon-Clon aus dem nahen Osten auf Magento-Basis (via ):

gonabit

Like.com
TechCrunch berichtet von einer bevorstehenden Übernahme von Like.com durch Google, von der Techcrunch von mehreren unabhängigen Quellen erfahren haben will. Like.com hat als die Gesichtserkennungs-Suchmaschine Riya angefangen, schwenkte aber vor einigen Jahren auf die Suche ähnlicher Bilder mit dem Schwerpunkt auf E-Commerce und Produktfotos um. Ein weiterer Schritt in Googles E-Commerce-Offensive ?

WePay
Der Gruppenzahldienst WePay, den wir im April kurz vorgestellt hatten, hat 7,5 Millionen Dollar von Investoren erhalten.

Qoof
Qoof ("The Video Commerce Company") bietet eine neue Form von videobasierter Werbung an. In Qoof-Videoads lassen sich Applikationen mit verschiedenen Informationsmodulen und Interaktionsmöglichkeiten integrieren, was besonders für werbende Shopanbieter interessant sein kann:

"Once deployed, the advertisements can access various types of information from retailers, including product and price information, store locations and even in-player checkout."

"All of this happens within the video player or IAB-compliant ad units, which means that users aren’t shunted off to a third-party site when they’re interested in learning more about a product or specific offer. So for instance, if Best Buy is an advertiser showing off a product for sale, the user can click in the ad to get more information or find out at which stores a certain product is in stock."

Facebook
Das Wall Street Journal über die Integration von Facebook in E-Commerce-Sites:

"For shopping sites, though, the key measure of success is sales, not traffic. After Gilt introduced "Like" onto its "flash sales" pages at the end of June, the site saw a 50% leap in sales coming from Facebook after the first week. "We are watching to see if it continues, beyond an initial bump because it is new," said Jag Bath, the company's vice president of product management.

"Everyone is hoping that the endorsement of a 'Like' button will be the thing that gets consumers from browsing to actually buying," said Fiona Dias, executive vice president of strategy and marketing at GSI Commerce Inc., which runs about 100 retail websites. But among her clients who have implemented "Like," there has been no direct correlation between top-selling and most-"Liked" items."

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