Beachmint holt $35 Mio. für noch mehr Mint-Abo-Seiten

Auch Hollywood schwimmt inzwischen auf der E-Commerce-Welle. Nachdem die Investoren von Accel Partners bei Shoedazzle nicht zum Zug gekommen sind, haben sie nun – nach Birchbox – auch bei Beachmint zugeschlagen und zusammen mit anderen weitere 35 Mio. Dollar in Beachmints wachsende Zahl von Abo-Seiten investiert:

"Today the company is announcing that it’s raised a $35 million funding round with some big-name investors: the round is being led by Accel Partners, with participation from Goldman Sachs, New World Ventures, NYC-based and Millennium Technology Value Partners, with existing investors participating as well. This brings BeachMint’s total funding to a whopping $75 million.

Beachmint

BeachMint, which was founded by MySpace cofounder Josh Berman and Diego Berdakin, has made an art out of launching celebrity-endorsed monthly subscription sites for a variety of verticals, using a model very similar to ShoeDazzle, which launched in 2009.

BeachMint launched its first vertical, JewelMint, in October 2010, pairing actress Kate Bosworth with her stylist Cher Coulter. JewelMint proved a success, and the company launched its second vertical, StyleMint, in July 2011 — this time backed by Mary-Kate Olsen and Ashley Olsen, who design exclusive T-shirts for the site.

Since then, it’s been a stream of rapid-fire launches: BeautyMint launched in November 2011 with Jessica Simpson on board, and ShoeMint launched a few weeks later with Rachel Bilson, Nicole Chavez, and Steve Madden attached. And two more ‘Mints’ will be launching in the next two months.

In addition to launching more verticals and expanding internationally, Berman says that BeachMint will also be holding more online events similar to the Cyber Monday stream it held on Facebook last November.

He says the event was very successful, and that ultimately the company hopes to use these sorts of streams to create a new at-home shopping experience — one that takes the QVC experience on television, and brings it to the web."

Ob es sich bei den Abomodellen von Beachmint & Co. um Exciting oder um Weird Commerce handelt, muss sich erst noch erweisen. Bemerkenswert ist momentan vor allem, wieviel Geld in den vergangenen Monaten in die Konzepte aus Hollywood geflossen ist. Spannender als das Abomodell ist im Grunde, wie hier exklusive Produktlinien promotet werden.

Als nächstes wäre dann wieder Shoedazzle am Zug.

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Shopboerse, unlimited

2 replies

  1. BeachMint wird wohl in Kürze ähnlich zu Stella & Dot mit „Offline-Partys“ starten. Indiz sind die Jobangebote auf der Website…

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: