Media Markt und das Online-/Photo-Verbot in den Läden

Inzwischen wissen wir, was die Media-Markt-Strategie so wegweisend macht.

Nur fragt man sich spätestens seit der Tiefpreis-Strategie ("Media Markt und die Panik vor der Preistransparenz"), warum das Online-/Photo-Handy-Verbot in den Media-Märkten noch gilt?

Wirklich nur, damit man die Warteschlangen an den Abholstationen nicht sehen kann?

Mediamarktpics

Für ecomPunk Roman Zenner ist die verfehlte In-Store-Online-Politik der Aufreger der Woche:

"There is bound to be a certain number of people using their mobile phones to research prices online. Deal with it, this is 2012, and as stated above, people are not stupid.

Again, rather than being arseholes about this, embrace the opportunity of a potential customer being right there in your store and convert him! Why not provide free internet access and some nice tablets to allow price comparison right on the spot?

If you cannot beat the prices of price comparison pages – which you could because you’re European biggest bloody electronics retailer – make a deal with those sites and get some money with some affiliate deals.

Even better, come up with a clever way of upselling the customer. Or get a full-breasted sales assistant to join him for a cup of coffee when he buys the thing right there right then – be creative!"

Nicht nur Shoppingzweinull und die Kassenzone, auch die ecomPunks haben gerade viel Spaß mit Media Markt.

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Kategorien:Ultimondo

1 Antwort

  1. Aber evt. darf man „SQL-Verfehlungen“ von Mediamarkt ohne juristische Verfolgung preisgeben ;-)? http://www.flickr.com/photos/jstuker/3412016376/

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