“Amazon has a disproportionate share of the market (…) But we haven’t seen a real type of disruptive innovation in e-commerce after 20 years of massive growth that started when Amazon started.”
So begründen die Investoren ihren Einstieg bei Jet.com (“An Investor Tries to Explain Why It’s Not Insane to Give $220 Million to a Yet-to-Launch Startup”), über das wir auch in den aktuellen Exchanges diskutieren (“Die zweiten Anläufe im E-Commerce”).
Das erste Ziel müsse es sein, möglichst schnell über die Umsatzmilliarde zu kommen:
“The scale advantage kicks in at about $1 billion in gross merchandise volume. At that level, you can have three fully operating warehouses and be within three days of everyone with ground shipping.
But you have to get to that level. And getting to that level is just math.
We know what it costs to get a consumer to try the service. That’s just money. Next is the question of will the consumer experience be delightful and get people to want to come back. That’s the bet.”
Ein sehr lesenswertes Interview über die aktuelle Lage und die aktuelle Investorendenke im E-Commerce.
Hier die Sicht von Gründer Marc Lore (“Jet Announces $140 Million in Additional Funding”).
Frühere Beiträge zum Thema:
- Wann sehen wir im Online-Handel die ersten 10-Milliarden-Riesen?
- Hat Jet.com das Zeug zum nächsten Amazon?
- Exchanges #85: Die zweiten Anläufe im E-Commerce
- Exchanges #81: Der Handel von morgen
Kategorien:Amazon, Shopboerse
Kommentar verfassen