Während die Branche auf den Börsengang von Signa Sports United wartet, geht es bei Foot Locker in Sachen Online/Beteiligungen weiter Schlag auf Schlag. So hat Foot Locker nach den 100 Mio. Dollar in Goat jetzt auch 12,5 Mio. Dollar in das Kinderlabel Rockets of Awesome investiert (PDF):
“Foot Locker has made a $12.5 million minority investment in Rockets of Awesome, a New York City-based children’s apparel company. Foot Locker’s investment is part of Rockets of Awesome’s $19.5 million Series C capital raise.
This announcement comes on the heels of Foot Locker’s recent investments in digital first, innovative companies including managed marketplace for authentic sneakers, GOAT Group, leading women’s luxury activewear brand Carbon38, tactical play and lifestyle brand Super Heroic, and leading footwear design academy PENSOLE.”
Hier alle Pressemitteilungen zu den Beteiligungen der jüngsten Zeit:
- Foot Locker announces strategic partnership with Rockets of Awesome (vom 26.2., PDF)
- Foot Locker announces $100m strategic investment in GOAT Group (vom 7.2., PDF)
- Foot Locker announces strategic investment in PENSOLE Footware Design Academy to further fuel the future of footwear(vom 17.1., PDF)
- Foot Locker announces strategic investment in Super Heroic (vom 3.1., PDF)
- Foot Locker announces strategic investment in Carbon38 (vom 22.2.18, PDF)
Die Geschäftszahlen von Foot Locker mit einem Investoren-Update folgen dann am Freitag.
Frühere Beiträge zum Thema:
- Goat holt $100m von Foot Locker – nach dem Stadium Goods Deal von Farfetch
- Runners Point stellt sein Online-Outlet SP24 endgültig ein
- Runners Point und Tredex gehen für 72 Mio. € an Foot Locker
Kategorien:Shopboerse
Kommentar verfassen