Naspers will sein E-Commerce-Portfolio an die Börse bringen

Naspers kommt ProSiebenSat.1 und der Nucom Group zuvor und will nach seinen Aktivitäten im Medienbereich jetzt auch seine globalen E-Commerce-Aktivitäten separat an die Börse bringen – als New Global Tech Group (PDF):

“NewCo will comprise all of Naspers’ internet interests outside of South Africa including its companies and investments in the online classifieds, food delivery, payments, etail, travel, education, and social and internet platforms sectors, among others.

They are some of the world’s leading and fastest-growing internet brands, such as Tencent, mail.ru, OLX, Avito, letgo, PayU, iFood, Swiggy, DeliveryHero, Udemy, eMAG and MakeMyTrip.

NewCo is expected to be approximately 75% owned by Naspers and have a free float of approximately 25%.

As Europe’s largest listed consumer internet company by asset value, NewCo will give global internet investors direct access to Naspers’ unique and attractive portfolio of international internet assets.

The proposed transaction is currently expected to be implemented no earlier than the second half of 2019. “

Naspers, das sich mit einem frühen Investment in Tencent einen Namen gemacht hat, sieht sich schon seit längerem als unterbewertet und möchte mit diesem Schritt die eigene Bewertung steigern und zugleich mehr Kapital für seine Internet-Aktivitäten anziehen.

Zuletzt hatte bereits Liberty Interactive seine E-Commerce-Aktivitäten (QVC, HSN, Zulily) als Qurate Retail Group an die Börse gebracht.

Naspers und Qurate sind als Holding-Unternehmen auch im GLORE25 vertreten, der aktuell 34 Unternehmen enthält. Siehe auch die Exchanges #220: Die Top 12 im globalen Online-Handel

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