Im AI Commerce überschlagen sich gerade die Ereignisse. Nach dem „Buy for me“-Button von Amazon hat jetzt auch Google seinen „Buy for me“-Ansatz vorgestellt („Use AI to easily buy when the price is right“):
„When you’ve made up your mind, our new agentic checkout will help you easily buy at a price that fits your budget. Just tap “track price” on any product listing and set the right size, color (or whatever options you prefer) and the amount you want to spend.
Keep an eye out for a price drop notification and, if you’re ready to buy, just confirm the purchase details and tap “buy for me”. Behind the scenes, we’ll add the item to your cart on the merchant’s site and securely complete the checkout on your behalf with Google Pay.
This agentic checkout feature will be rolling out in the coming months to product listings in the U.S.“
Darüber hinaus hat Google noch jede Menge weiterer Ideen für „Shopping in AI Mode“, die es OpenAI, Perplexity und anderen „AI first“-Playern entgegensetzen will.
Frühere Beiträge zum Thema:
- Machen AI-Shopping-Agenten Marktplätze überflüssig?
- OpenAI integriert Shoppingfunktion mit Preisvergleich
- Amazon lässt mit „Buy for Me“-Service aufhorchen
- Und wo stehen wir in Sachen AI Commerce?
- AI Commerce: Perplexity und die Folgen für den E-Commerce
- Perplexity startet Perplexity Shopping – mit eigenem Checkout
- Agentic Shopping – oder: Was bringt der KI-Commerce?
- Exchanges #373: „Buy for me“ – Amazon und der AI Commerce
- Exchanges #365: Was bringt Perplexity Shopping an neuen Erkenntnissen?
Früher nannte man es „Preiswecker“, heute „Agentic Checkout“.