Groupon Fieber: Wie sich Groupon gegen Sammelklage wehrt

Übereifrige Anwälte sind der Fluch jedes seriösen Startups. Aktuell muss sich Groupon in den USA einer Sammelklage erwehren – und tut das auf gewohnt augenzwinkernde Art und Weise ("Groupon Organizes Class Action Against Itself")

"You may or may not have heard that a lawyer named Jay Edelson from a
law firm called Edelson McGuire is attempting to organize a class
action lawsuit against Groupon, claiming that our deals’ prominently
displayed expiration dates somehow “systematically deceive our
customers.”

We can think of two possible explanations for this lawsuit:

  1. The law firm sees an opportunity to exploit our success and make a bunch of money.

  2. We are indeed systematically deceiving our customers, but instead
    of taking advantage of our 100% open refund policy or telling us about
    their problems or sharing them in a public forum, our customers are
    secretly gossiping about them to each other and Edelson McGuire, kind
    of like Emily Johnson did against me in 9th grade (Emily if you are
    reading this I want my cabbage patch doll back)."

Wie Groupon nun eine Sammelklage gegen sich selber anstrengen will, verrät "Corporate Overlord" Andrew Mason im Groupon-Blog

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Crowdsourcing, Live Shopping

1 Antwort

  1. BRAUNSCHWEIG, 20.05.2010. Das Landgericht Braunschweig hat nunmehr die Begründung für die Abweisung einer Klage der Firma „Myfab“ auf Löschung der Domains „myfab.de“ und „my-fab.de“ gegenüber einem Webdesigner vorgelegt. http://www.rechtsanwaltmoebius.de/urteile/lg-braunschweig_urteil_9-O-2367-09_myfab.pdf

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