Extras: Groupon Now, Decorati, ShopSquad, Facebook Deals

Einige weitere spannende E-Commerce-News aus den vergangenen Tagen:

Facebook + Augmented Reality
Swivel von Facecake zeigt, wie sich Facebook und Augmented Reality vereinen lassen :

"Hiermit können Kunden, beispielsweise in einer virtuellen Umkleidekabine, Kleidung anprobieren. Der Kunde stellt sich vor eine Kamera und das Kleidungsstück wird über den Körper gelegt.

Kunden können, mittels eines Touchscreens, das Bild mit der virtuellen Kleidung auf Facebook veröffentlichen und auf die Reaktionen ihrer Freunde warten. Die App generiert einen regulären Post der von anderen Facebook Nutzern kommentiert oder “geliked” werden kann."

Facebook + Seedcamp
Der britische Inkubator Seedcamp kooperiert mit Facebook, um europäischen Startups bei dem Aufbau von Angeboten mit Social-Komponente besser helfen zu können:

"Facebook will become a platinum sponsor and offer Seedcamp startups product, design, and technical resources as well as priority access to beta features."

Facebook Deals
Facebook baut weiter an seinem Groupon-ähnlichen Angebot Facebook Deals:

"A test version of the new Facebook Deals product will launch shortly, as has been reported and assumed for some time."

"All deals offered on the Facebook platform will be “social experiences,” said a spokeswoman–aka “things you can do with your friends.” That might include a discount for a karaoke bar or a tour of a haunted house, but not 50 percent off a t-shirt or a pedicure, she said.

Facebook’s deals will be available for considerably more than a day, she added, without specifying a length."

Gilt Groupe kauft Decorati
Gilt hat die Innenausstattungscommunity Decorati übernommen:

"Founded by interior designer Shane Reilly, Decorati launched in 2009 as an online platform for both interior decorators and consumers who are looking for professional design advice and guidance. Decorati essentially aims to democratize the interior design community by bringing the trade industry online."

"Decorati also has a database of over 20,000 designers across the U.S. and allows consumers to search for interior decorators by location and type of design."

Groupon Now
Groupon plant eine neue mobile App:

"The application, known as Groupon Now, is remarkably and elegantly simple, yet it’s a radical departure from Groupon’s current deal-a-day business model. When a user opens up the smartphone app, he or she will be presented with just two buttons: “I’m hungry” and “I’m bored.” Clicking either button will open up a list of time-specific daily deals, based on his or her location."

ShopSquad
ShopSquad hat 1,25 Mio. US-Dollar von Investoren erhalten. Das Startup verknüpft Käufer mit Beratern:

"By searching for a product on ShopSquad, shoppers can select an advisor based on factors such as community ratings, product expertise, and language. Anyone with proven product knowledge can become an advisor on ShopSquad and earn commissions when shoppers buy suggested products on ‘hundreds of affiliated stores’."

Dealclub
Stephan Meixner berichtet auf unserem Schwesterblog twive! über den Relaunch von Dealclub:

"Auf den Live Shopping Days haben die Dealclub-Macher nun einen Relaunch für Mitte April angekündigt ("Dealclub Reloaded") und Details zum neuen Konzept verraten."

"Bislang werden auf Dealclub.de exklusiv Produkte von Medion angeboten. Ab April dürfen weitere Händler die Plattform nutzen, da der Exklusivvertrag mit Medion ausläuft."

Fluggesellschaften in Facebook
Dirk Loew hat sich für unser Schwesterblog Exciting Travel angeschaut, wie Fluggesellschaften Facebook nutzen :

"Wir haben unsere Marketinghüte aufgesetzt und den Facebookauftritt von einigen der grössten Fluggesellschaften analysiert. Und es gibt einige Überraschungen"

Teil 1. Teil 2 .

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Die neuen Tools

Schlagwörter:

Kommentar verfassen

%d Bloggern gefällt das: