Lockerz, neben Etsy und Polyvore das momentan spannendste Startup im Social Shopping Segment, umwirbt weiter Investoren und will die im April angekündigte Kapitalrunde von 30 Mio. auf bis zu 45 Mio. Dollar aufstocken. Aktuell liegt man bei 36 Mio. Dollar:
Lockerz, a social commerce company with more than 45 million unique visitors monthly, today announced the investors in its approximately $36 million of Series C funding.
The financing includes DAG Ventures, as the lead investor, and Lockerz' seed investors, Liberty Media and Liberty's CEO, Greg Maffei, as well as Kleiner Perkins Caufield & Byers, which led Lockerz' B round.
In addition, Live Nation Entertainment, the world's leading live entertainment and eCommerce company, has made a strategic investment. Lockerz anticipates completing its Series C round, an offering of up to $45 million, in the next 60 days."
Nach dem Bilderdienst TweetPhoto/Plixi hatte Lockerz kürzlich AddToAny übernommen ("Lockerz Acquires Major Social Sharing Platform AddToAny to Expand Sharing Capabilities and Continue to Organically Build Social Graph")
Im Social Shopping Segment tut sich momentan sehr viel, aber wenig Spannendes. Wir hatten zuletzt über Fantasy Shopper ("HackFwds zweiter E-Commerce-Versuch") und Treatfeed ("Wann lässt sich mit Produkttipps Geld verdienen") berichtet.
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Kategorien:Shopboerse, Social Commerce
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