Samwer Report: „Wired“ auf den Spuren des Samwer-Clans

""Fail fast" might be the entrepreneurs' mantra, but at Rocket the wisdom is slightly different: scale fast."

So das britische Wired-Magazin in einem aktuellen Porträt über den Samwer-Clan. Es ist eine von zwei großen Geschichten, die gerade über die Samwers erschienen sind.

Während die Businessweek genüsslich die Schlammschlacht der letzten Monate Revue passieren lässt, versucht Wired ein paar tiefergehende Einsichten in die Struktur und die Arbeitsweise des Samwer-Clans zu gewinnen.

Dort erfährt man zum Beispiel etwas über die ursprüngliche Idee von Rocket Internet:

"At some point in time, we had a shift in orientation," Oliver says, "[…] we found our back-to-the-roots, true orientation, which is building."

In 2007, Oliver approached Weiss, who had been a trusted associate of the Samwers for several years, and proposed joining forces to create a new kind of incubator, dedicated to building technology companies from the ground up. Its name would say something about its mission: Rocket Internet.

"We were always fascinated by the idea of starting something new," explains Weiss. "That was the original idea for Rocket: bringing together people who will then allow us to be faster than competitors whenever we have an idea, because we can start right away."

Als einer der größten Fürsprecher tritt Florian Heinemann auf:

"He denies that the Samwers are building businesses in order to flip them quickly. "We would never rely on building a business that can then be sold to somebody just because they are stupid enough to buy it, because you can never be sure whether you'd actually be able to sell it to somebody eventually," insists Heinemann.

Und führt sein Verständnis von Innovation aus:

"What a lot of people do not recognise is that innovation does not only happen on a conceptual level, on an idea level, but also on an operational level," he says.

Während die Wired-Story ("Inside the clone factory: The story of Germany's Samwer brothers") ihr Versprechen ganz gut hält, ist die Businessweek-Story ("How Three Germans Are Cloning the Web") eher etwas für die leicht zu Unterhaltenden.

Die einzig spannende Info ist dort vielleicht, dass die Samwers mit einer Mitarbeiterfluktuation von 5% im Monat rechnen, d.h. im Schnitt erneuern sich die Teams alle 20 Monate.

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Samwer Report, unlimited

  1. Was ist eigentlich mit den Brüdern… Machen die auch irgendwas? Ich höre immer nur von Oli Samwer :D

  2. Vielleicht erst mal lesen. Dort wirds erklärt.

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