Freshdirect holt 189 Mio Dollar bei 600 Mio. Dollar Umsatz

Nach dem Ausstieg der britischen Supermarktkette Morissons (“Freshdirect wird aktuell mit 580 Mio. Dollar bewertet”) hat der New Yorker Lebensmitteldienst Freshdirect jetzt nochmal eine gehörige Wachstumsspritze erhalten (“FreshDirect Closes $189 Million Investment Led by J.P. Morgan Asset Management”):

foodkick

“Profitable since 2010, the company exceeds $600 million in annual revenue primarily through its leading online market shares in the New York and Philadelphia metro areas.

FreshDirect’s focus on sourcing and curating the freshest food combined with the fastest farm-to-table delivery has resulted in customer retention levels well above industry averages and profitability in all geographic regions it serves.

Earlier this year, FreshDirect expanded its portfolio with the launch of FoodKick, an on-demand, mobile-first delivery business that caters to the spontaneous needs of urban dwellers with a curated selection of localized food, alcohol and everyday essentials.”

Interessant sind diese Entwicklungen nicht zuletzt auch für Hellofresh (“Hellofresh hat im April nochmal 65,8 Mio. Euro eingesammelt”), das sich zunehmend auf den US-Markt fokussiert.

Laut CNBC bereitet sich Freshdirect seit gut zwei Jahren auf einen Börsengang vor.

Berichten zufolge soll in den USA kürzlich zudem Whole Foods bei Instacart eingestiegen sein (“Whole Foods Invests in Instacart at 2014 Valuation”).

In den USA haben sich mittlerweile eine ganz Reihe von regionalen Lebensmitteldiensten etabliert. In Los Angeles ist zum Beispiel Yummy sehr präsent.

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Kategorien:Food, Shopboerse

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