Outnorth: Egmont Publishing will E-Commerce-Umsatz von 130 Mio. € verdoppeln

Die skandinavische Medien- und Verlagsgruppe Egmont hat sich am Outdoorversender Outnorth beteiligt und rechnet für die kommenden beiden Jahre mit einer Umsatzverdopplung für seine nun schon 7 E-Commerce-Beteiligungen (“Egmont strengthens its position in e-commerce”):

outnorth

“Egmont Publishing invests in Swedish e-commerce company Outnorth. In 2016, the media group’s e-commerce portfolio saw a total revenue of more than 130 mEUR and the goal is to double the total yearly revenue within two years.

“Egmont has in recent years invested in a number of successful e-commerce companies in the Nordic region. Our objective is to invest and develop our positions to be leading in the Nordics,” says CEO of Egmont Publishing, Torsten Bjerre Rasmussen, who also joins Outnorth’s board.

Egmont Publishing’s e-commerce portfolio now consists of 7 Nordic companies. Besides Outnorth, Egmont Publishing is co-owner of the following e-commerce companies in the Nordics: Jollyroom, Fjellsport, Bagaren och Kocken, Med24, Nicehair and Animail.”

Egmont beteiligt sich am liebsten an Spezialversendern. Meldungen zufolge liegt Outnorth in einer Umsatzgrößenordnung von 35 Mio. Euro (335 Mio. SEK).

Hauptgesellschafter ist und bleibt Verdane Capital, das im Online-Handel auch noch größere Ambitionen hat (“Verdane sucht Mode-Beteiligungen für 320 Mio. Euro Fonds”).

Frühere Beiträge zum Thema:



Kategorien:Shopboerse

Kommentar verfassen

%d Bloggern gefällt das: