WeChat und JD.com steigen mit $863 Mio. bei Vipshop ein

Tencent (WeChat) und JD.com bilden eine Anti-Alibaba-Allianz im chinesischen E-Commerce-Markt und steigen gemeinsam mit 863 Mio. Dollar bei Vipshop ein (“Tencent, JD.com and Vipshop Announce Equity Investment and Business Cooperation”):

“Tencent, a leading provider of internet value-added services in China, and JD.com, China’s largest retailer, have entered into definitive agreements with Vipshop, a leading online discount retailer for brands in China, such that Tencent and JD.com will invest an aggregate amount of approximately US$863 million in cash in Vipshop at the closing of the transaction.

Pursuant to the share subscription agreement, Tencent and JD.com will subscribe for newly issued Class A ordinary shares of Vipshop in the amount of approximately US$604 million and approximately US$259 million, respectively. Upon the closing, Tencent and JD.com will beneficially own, taking into account any existing holding, approximately 7% and 5.5%, respectively, of Vipshop’s total issued shares.

Tencent will grant Vipshop an entry on the interface of Weixin Wallet enabling Vipshop to utilize traffic from Tencent’s Weixin platform, and JD.com will grant Vipshop entries on both the main page of JD.com’s mobile application and the main page of its Weixin Discovery shopping entry, and will assist Vipshop in achieving certain GMV targets through JD.com’s platform.”

Vipshop wird in diesem Jahr der erste Online-Händler seit JD.com sein, der die Umsatzmarke von 10 Mrd. Dollar überspringen wird. JD war dies vor 5 Jahren gelungen:

Obwohl VipShop weiter ein rasantes Wachstum an den Tag legt, war es an der Börse im Vergleich zu seinen chinesischen Wettbewerbern Alibaba und JD.com ins Hintertreff gelangt und wird inzwischen nur noch halb so hoch bewertet wie das weitaus kleinere Zalando. Entsprechend bot sich für Tencent und JD.com nun eine günstige Einstiegsmöglichkeit.

Mit Tencent und WeChat hat sich kürzlich auch die Kassenzone befasst (“Was macht Tencent eigentlich genau?”)

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Kategorien:GLORE25, Shopboerse

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