Boozt Fashion übernimmt die App-Entwickler von Touchlogic

Auch Boozt Fashion rüstet sich für die Mobile Shopping Zukunft und übernimmt die App-Entwickler von Touchlogic (“Boozt AB acquires app developer Touchlogic and create Boozt Innovation Lab”):

“The acquisition of Touchlogic will strengthen our competences within app and mobile web development, as well as enable us to fast-track some exciting projects in our pipeline.

The Touchlogic offices in central Copenhagen will serve as the home of our new Boozt Innovation Lab – a tech hub with a focus on innovation and development that will give a cutting edge in the future of online shopping.”

“A key area is to continue improving the existing mobile Boozt.com app and take it to the next level by bringing cutting edge app technology closer to our most loyal customers.

We also want to experiment with technologies such as augmented reality, voice control and next generation UI. Combined with our established data intelligence team and our well-proven efficient proprietary technical platform we are well fit for the future”

Was Touchlogic bisher gemacht hat, gibts hier zu sehen.

An seinen Umsatzzielen für 2019 (“335 Mio. € bei 27% Wachstum”) hält Boozt weiter fest (PDF).

Im GLORE Fashion Cluster herrscht gerade rege Betriebsamkeit. Und zwar nicht nur bei Boozt. So hat Boohoo gerade Karen Miller übernommen und Farfetch die New Guards Group mit Off-White & Co. (für $675 Mio.).

Zalando hat seine Mobile-Strategie im Frühjahr präsentiert. Siehe auch Wie geschickt sich Zalando jetzt am Markt positioniert und die zugehörigen Exchanges #217.

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Kategorien:Mobile, Shopboerse

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