Zur Hauptversammlung gabs heute ein Corona-/Business-Update von Ocado (PDF). Mit den Wachstumsraten von Hellofresh kann Ocado zwar bei weitem nicht mithalten, doch statt der üblichen 10% hat Ocado im März und April einen Umsatzschub von gut 40% erlebt:
“Growth in Retail Revenue in the Second Quarter to date is 40.4% up on last year, compared to 10.3% growth in the First Quarter.
The number of items per basket appears to have passed its peak but remains high, as more normal shopping behaviours have returned, and the share of fresh and chilled products in the mix, relative to ambient, is also returning to normal.
To support the unprecedented level of business Ocado Retail is doing, Ocado Group has ramped up capacity significantly. Mature customer fulfilment centres are running at their peak and at their best ever efficiencies.
The Ocado Zoom site in West London, an important part of Ocado Group’s fulfilment ecosystem, has now achieved planned end game capacity, a year ahead of plan.
At the same time, Ocado Retail has taken a number of tactical decisions to protect and increase capacity. Suspending the delivery of mineral water has, for example, allowed us to deliver to 6,000 additional households per week.”
Mit derlei Zahlen eilt Ocado auch an der Börse von Hoch zu Hoch und wird dort jetzt mit 12,6 Mrd. Pfund bewertet. Zum Vergleich: Tesco liegt bei 23,0 Mrd. Pfund, Morrison bei 4,4 Mrd. Pfund, Sainsbury bei 4,2 Mrd. Pfund und Ocado-Partner Marks & Spencer bei 1,7 Mrd. Pfund.
Lange Zeit wollte Ocado an der Börse niemand ernst nehmen. Der Durchbruch kam erst, als Amazon Whole Foods übernommen hat. Seitdem ist die Ocado-Technologie heiß begehrt und findet weltweit Abnehmer. Gerade ging das erste Fulfillment Center in Kanada an den Start.
Mehr zur Ocado-Strategie fürs neue Jahrzehnt auch in den Exchanges #218:
Frühere Beiträge zum Thema:
- Ocado wächst auf £1,76 Mrd. und will weiter expandieren
- Auch Ocado kann sich Anleihen über 600 Mio. Pfund holen
- Ocado und Marks & Spencer besiegeln ihr Zusammengehen
- Exchanges #218: Ocado nach dem Durchbruch
Kategorien:Food
Kommentar verfassen