Im AI-Commerce schießt gerade nicht nur OpenAI aus allen Rohren. Auch Perplexity launcht gerade eine neue Initiative nach der anderen. Und das, obwohl es gerade Ärger mit Amazon hat.
So hat Perplexity diese Woche nicht nur beim Sofortkauf nachgezogen („Shopping That Puts You First“):
„Shopping with AI should be better for consumers, but not at the expense of merchants.
Through our partnership with PayPal, retailers stay at the center of the transaction as the merchant of record.
They have full visibility into who their customer is, can process returns, build loyalty, and own the post-purchase relationship, just as they would on their own sites.“
Perplexity Pro User können jetzt Virtual Try-On ausprobieren.
„Today we’re rolling out virtual try-on to all Perplexity Pro and Max subscribers.
Upload a photo to create your digital avatar and virtually try on clothes while shopping on Perplexity. No more guessing how clothes will look on you.
Select a product, click „Try it on,“ and create your avatar.„
Und im Comet-Browser können sich jetzt die ersten das gewünschte Sofa im eigenen Wohnzimmer zeigen lassen – und das von einer beliebigen Website aus:
Mehr zu den jüngsten Durchbrüchen im AI-Commerce (#384) und zum Agentic Shopping im KI-Browser (#385) auch in den aktuellen Exchanges.
Frühere Beiträge zum Thema:
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