Fotokasten geht an die schwedische Elanders-Gruppe

Der Markt für Personalisierungsdienste bleibt in Bewegung: Gerade erst hat sich der Fotodienstleister CEWE Color mit Saxoprint verstärkt. Nun hat die schwedische Elanders-Gruppe die Übernahme von Fotokasten bekannt gegeben, das im Geschäftjahr 2010/11 rund 17 Mio. Euro (150 Mio. schwed. Kronen) erzielt hat:

Fotokasten

"In line with Elanders’ strategy to grow in the segment web-to-business Elanders is acquiring all the shares in the German companies fotokasten GmbH and dlolm Deutsche Online Medien GmbH.

fotokasten is a strong and well known brand on the growing German market in personalized consumer photo products such as photo books and calendars. d|o|m develops technical solutions for digital photo and print services.

Together the two companies had net sales in the fiscal year 2010/2011 of approximately MSEK 150 with an operating margin of some 10 %. Together they have 35 employees.

“The acquisitions give Elanders access to extensive experience in technology development and expertise in the consumer market. In addition, fotokasten and d|o|m bring us around 400,000 recurring customers.

Their know-how and technology platform in combination with Elanders’ global presence will make it possible for us to expand into other markets and parts of the world” says Magnus Nilsson, President and CEO of Elanders."

Elanders war bereits als Dienstleister für Fotokasten tätig. Elanders Deutschland-Chef Peter Sommer hielt 40% der Anteile an d|o|m. Mehr zu den Aktivitäten von Elanders im Geschäftsbericht (PDF).

In der letzten Woche hat Spreadshirt Geschäftszahlen bekanntgegeben, und Cafepress hat 85 Mio. Dollar an der Börse eingesammelt.

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