Walmart will online Gas geben (“Wenn Walmart den E-Commerce-Chef vor die Tür setzt”) und hat nach Jet.com nun Shoebuy übernommen. Es soll nicht der letzte Online-Zukauf gewesen sein (“The online retailer will pay $70 million for Boston-based ShoeBuy”):
“In an interview with Recode, Lore said it’s “a fair assumption” that Jet and Walmart will pursue more of these types of acquisitions, most likely “in the categories where they are long-tail, high-margin products and harder-to-crack brands,” said Lore, who runs both Jet and Walmart.com following Walmart’s $3 billion acquisition of his startup.”
Shoebuy gehörte zuletzt IAC.
2016 war das E-Commerce-Jahr, in dem die Etablierten groß zugeschlagen haben (“2016 as the Year of $1B+ Acquisitions by “Non-Tech”-Companies”). Und so scheint es fürs erste weiterzugehen.
Frühere Beiträge zum Thema:
- Jet.com: Wenn Walmart den E-Commerce-Chef vor die Tür setzt
- Walmart, Jet.com und der $3 Mrd. Deal der Verzweifelten
- Exchanges #149: Walmart, Jet.com und die Schieflage im US-Markt
Kategorien:Shopboerse, Ultimondo
Kommentar verfassen