Spring holt weitere 65 Mio. Dollar für Fashion Shopping App

Nach den Online-Spezialisten ist es jetzt an Mobile Pure Playern wie Wish oder Lyst, den Handel von morgen zu revolutionieren. So hat sich gerade Spring weitere 65 Mio. Dollar gesichert:

“Fidelity Investments has led a $65 million investment in Spring, a three-year-old e-commerce startup that sells clothes from 2,000 clothing brands through its mobile app and website. Spring has now raised around $100 million in total.

Existing investors Groupe Arnault, Thrive Capital and Box Group also put new money into the company. Groupe Arnault is the investment arm of luxury fashion conglomerate LVMH, while Box Group is the venture firm started by Spring co-founder and chairman David Tisch.

The company expects 2017 gross sales well north of $100 million. Spring generates revenue by taking, on average, a cut of between 15 percent and 20 percent of each order.

Ähnlich wie Lyst (“Lyst und der universelle Warenkorb in einer Mobile-Welt”) will Spring das Warenkorbproblem angehen:

“Spring is a digital shopping destination where people can discover amazing products and buy them directly from their favorite brands in a single-cart experience.”

Erstmals aufgefallen ist Spring vor einem Jahr als Launchpartner von Facebooks Chatbot-Initiative (“Shopping Startup Spring Launches One Of First Bots On Facebook Messenger”).

Auch heute noch gibt es Spring offenbar immer noch nur als iPhone App.

Wie sich Wish die mobile Zukunft vorstellt, gab es auf der Shoptalk zu sehenMobile Pure Player wie Freeletics, Swapper oder Chatshopper präsentieren sich am 22./23. Juni auch auf der K5 Berlin.

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Kategorien:Mobile, Shopboerse

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