Nicht nur für Kleiderkreisel und Vinted geht es wieder bergauf im Second Hand Markt (“Vinted holt 128 Mio. € bei 1,5 Mrd. € GMV”). Auch Depop konnte in den letzten Jahren eine Art Wiederauferstehung feiern. Sehr schön nachzulesen in einem ausführlichen Gespräch mit der Geschäftsführerin (“Priorities after closing Series A”):
“The first priority for me was the team. I re-approached people who had left Depop and re-engaged them on the Depop mission. Simon immediately focused on re-branding while I focused on the team.
The second priority was technical debt. The business was running nicely, but the platform hadn’t been developed in line with the business’ growth. So we went through a period of upgrading the platform rather than releasing many new product features. This process required decisions to decommission projects too.
My advice to other founders who might find themselves in this situation: concentrate on tackling these sorts of problems one at a time. It would have been impossible to solve everything at once.”
In dem lesenswerten Gespräch gibt es auch reichlich Einblicke in die Unternehmensstrategie.
Neben Vinted und Depop sollte man im Second Hand Markt auch Poshmark im Blick behalten.
Interessant auch, wie die ganz Jungen Instagram zum Wiederverkauf nutzen (“Entrepreneurial kids have figured out the future of the thrift shop: Instagram comments”).
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Kategorien:Mobile, Shopboerse
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