Es hat ein paar Jährchen gedauert, aber Live Shopping (aka Flash Sales) ist seit heute auch ganz offiziell einer von sieben Tech Megatrends im Silicon Valley:
"Online shopping experiences ranging from high-end "invite-only" clubs to mass adoption deal sites have gained rapid momentum and revenues.
Deal Sites, like Groupon, have finally unlocked the potential of local, connecting the online world (via mailing lists) with local businesses
Targeted Groupon clones will continue to crop up as the economics of the business are so attractive. Sites like Yipit will help users navigate such long-tail players."
Relevant companies: Gilt Groupe, Rue La La, Groupon, Ideeli, One Kings Lane, Hautelook, Totsy, Editors' Closet, Beyond the Rack, and many more.
Für Exciting Commerce als einsamen Rufer in der Wüste ist es nicht ganz unbefriedigend zu sehen, wie die weltweite Live Shopping Explosion, die spätestens durch Groupon & Co. in Gang gesetzt wurde, nun die Chance eröffnet für eine Fülle live-shopping-orientierter Verkaufsmodelle.
- Woot! Insights von den Live Shopping Days 2010
- 10 Jahre Backcountry: Die Vorgeschichte auf Video (1996-2007)
- Vente-Privée: 35 Mio. Euro Gewinn, 100 Mio. Euro Cashflow
Kategorien:exceed, Live Shopping, Vente Privee
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