Debatte: Muss sich Amazon vor Diapers fürchten?

Online Neukunden zu generieren ist heute keine große Kunst mehr. Aber wer macht daraus loyale Stammkunden? – Passend zum Start von Windeln.de kann sich das US-Vorbild Diapers.com gerade über eine PR-trächtige Titelgeschichte in der Businessweek ("What Amazon Fears Most") freuen.

Darin wird der E-Commerce-Aufsteiger schon heute auf eine Stufe mit Zappos und Amazon gestellt:

Businessweek_diapers "Lore and Bharara did about $180 million in revenue in 2009 and expect to bring in about $300 million in 2010.

Just five years old, Quidsi (the name means "what if?" in Latin) is already breaking even in a category that wasn't supposed to work on the internet: Quickly shipping bulky, low-margin commodities.

The partners don't make money on diapers, and never planned to. Diapers are the draw that brings in loyal customers who order over and over.

The money comes when a shopper throws in one of the other 25,000 SKUs, or Stock Keeping Units, that Diapers.com lists on its site—higher-margin items like brand-name baby shampoo, wipes, and formula.

(Soap.com, just introduced, adds another 25,000 SKUs. Lore and Bharara want to have well over 100,000 by the end of next year; they're planning to get into toys, too.)

According to the partners, their customers are "sticky," ordering again and again and telling other parents about the service."

Die Zielstrebigkeit, mit der sich Diapers seinen Markt macht, ist beeindruckend. Deswegen hatte ich Diapers auch eine meiner letzten Kolumnen ("E-Commerce für Fortgeschrittene") in der Internetworld Business gewidmet ("Erfolgsmodell Diapers.com").

Nach Soap.com will Diapers weiter expandieren und demnächst mit Yoyo.com ins Spielwarengeschäft einsteigen.

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Kategorien:Shopboerse

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