Mass Customization scheint unter Investoren gerade wieder hoch im Kurs zu stehen. Nach dem Juwelier Gemvara hat sich nun auch die Anzugschneiderei Indochino weitere 4 Mio. Dollar von Burda & Co. geholt (via):
"Madrona Venture Group of Seattle led a funding round of $4 million first round of venture funding for the technology and tailoring company, Indochino announced this morning.
Previous angel investor Burda Digital Ventures also participated in the round, showing renewed confidence in the company founded by Kyle Vucko and Heikal Gani.
Since its founding, and initial investment of $800,000, the idea has at least begun to catch on.
Indochino, which is based in Vancouver, has 17,000 customers. Most of them are in North America, though the company counts customers in 60 countries. Sales growth was 245 percent from 2009-2010.
The company, Vucko said, has passed the seven-figure revenue mark and has positive cash flow."
Mehr auch in der Pressemeldung. Erst kürzlich hatten sich Tengelmann und Holtzbrinck an Youtailor beteiligt.
Wer sich für dieses E-Commerce-Segment interessiert: Am 30. und 31. Mai findet in Berlin die erste Create Your Own E-Commerce-Konferenz für Mass Customization statt. Die alle zwei Jahre stattfindende MCPC World Conference ist vom 15. bis 19. November 2011 erstmals in San Francisco geplant.
Frühere Beiträge zum Thema:
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Kategorien:Make Economy, Shopboerse, Wunschgenau
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