Schade, dass sich die britische The Hut Group 2014 für Private Equity (“KKR paid £100m for a 20% stake in the group”) und gegen einen Börsengang entschieden hat (“Hut Group boss happy to stay private”). Es wäre spannend gewesen, hier noch mehr Einblicke zu bekommen:
“2014 was a milestone year for The Hut Group, with record breaking revenue and earnings and strong international growth further cementing our position as one of the world’s largest and fastest growing online Health and Beauty businesses.
Financial Highlights
- Group sales up 39% to £244m (2013: £176m)
- International sales up 74% to £113.3m (2013: £65m)
- Underlying Earnings (EBITDA) up 50% to £22.6m; significantly ahead of revenue growth and demonstrating the Group’s operating leverage
- Strong growth in own brand and international revenues, representing 43% and 46% of total revenues respectively
- A substantial increase in cash generation, with £38.2m of cash generated from operating activities (2013: £22.3m) and a £54.6m year-end cash position (2013: £24.0m)
- A new £80m banking facility agreed with Barclays, HSBC and Santander, providing substantial capacity for further strategic initiatives”
The Hut Group, das als eine Art Vorbild für 7Commerce (“7Commerce als Wachstumsplattform für den Online-Handel”) gelten kann, betreibt von England aus eine Fülle von Online-Shops in margenträchtigen Produktkategorien, die über die Jahre übernommen bzw. selber aufgebaut wurden – von Beauty Expert und Lookfantastic über ProBikeKit bis zu MyVitamin.
Zuletzt hat The Hut Group den Start von Elizabeth Arden bekannt gegeben (“Elizabeth Arden selects The Hut Group – Platform to launch its first direct-to-consumer ecommerce website in the UK and ROI”).
Mehr Hintergründe auch in einem lesenswerten Unternehmensporträt von dieser Woche.
Auf der K5 Konferenz am 10./11. September in München präsentieren 7 Commerce, Flaconi und andere ihre Wachstumsstrategien für den Online-Handel.
Frühere Beiträge zum Thema:
- Sechs aufregende Jahre im Leben eines E-Commerce-VCs
- Media Momentum: Kapital für eCommera und The Hut Group
- 7Commerce als Wachstumsplattform für den Online-Handel
- ProSiebenSat.1 baut 7Commerce-Gruppe um Flaconi & Co.
- Exchanges #71: ProSiebenSat.1 und die Epic Fails
Kategorien:Shopboerse
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