Vor 5 Jahren hatte Zalando weder ein eigenes Lager noch so etwas wie eine PR-Abteilung. Zu seinem 5-Jährigen lässt der langjährige Zalando-Pressesprecher Boris Radke (links im Bild) Zalandos extreme Wachstumsjahre Revue passieren und erlaubt dabei sehr lesenwerte Einblicke in die Welt von Zalando:
“10 Minutes later I was sitting in my first meeting with a few guys and we discussed the roadmap for the construction of our first self-build warehouse, somewhere in Germany.
Zalando’s growth continued to outpace any other business of that kind at that time. So actually before we commenced operations in our first self-constructed warehouse in Erfurt, we decided to build another one. The second one of its kind.
For a long time, we tried to keep Zalando low profile in terms of its incredible success.
We were a submarine which took the German and many European markets without anybody really noticing it, except of course its loud and aggressive marketing campaigns but no faces, no interviews, no numbers.
That of course had to change someday. Maybe a little late.”
Wie Zalando PR-seitig agiert, haben wir immer wieder besprochen (“Exchanges #38: Lesara, Zalando und die Kunst der PR“).
Und auch worüber die PR (noch) nicht so gerne spricht. Aktuell sind das die Mobile-Aktivitäten (“Exchanges #118: Zalando im Mobile-Fieber“).
Siehe auch Das neue Zalando ist der Innovationstreiber des Jahres 2015.
Frühere Beiträge zum Thema:
- #5YK5 – Moritz Hahn über Zalando als Online-Fashion-Player
- Zalando präsentiert neuen Zalando Campus für 2018
- Wie kommt Zalando mit dem radikalen Umbau voran?
- Exchanges #118: Zalando im Mobile-Fieber
- Exchanges #113: Rocket und Zalando – ein Jahr an der Börse
- Exchanges #38: Lesara, Zalando und die Kunst der PR
Kategorien:Zalando
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