The Hut Group kauft IdealShape Brands mit $60 Mio. Umsatz

Die britische The Hut Group (“The Hut Group wächst mit Beauty auf 334 Mio. Pfund (+35%)”) baut gerade mit Hochdruck an einem Global Online Player für Beauty & Kosmetik und sammelt dafür gerade alles ein, was möglich ist.

Nach Skinstore (“Auch Skinstore geht – von Walgreens – an The Hut Group”) kommt nun schon die nächste Übernahme in den USA (“The Hut Group acquires IdealShape & IdealFit, the fastest growing female weight management & sports nutrition brand in the US”):

idealshape

“Ideal generates $60m of online, direct-to-consumer revenues annually and boasts an annual growth rate of over 250%. The acquisition reaffirms THG’s position as the preeminent global online Health & Beauty brand owner and retailer.

At completion of the acquisition, Ideal was fully integrated onto THG’s technology and operating platform; including the Group’s 250,000 sq. ft. distribution and production centre in Kentucky, which began operation in 2016.

The acquisition continues the expansion of THG’s consumer reach in North America, following the US launches of Myprotein (2014) and Lookfantastic (2015) and the recent acquisitions of Mio Skincare (2015), Grow Gorgeous (2016) and Skinstore (2016).”

Nach den jüngsten Übernahmen dürfte The Hut Group 2016 im Online-Handel nochmal einen gehörigen Wachstumssprung hinlegen. Siehe dazu auch die Exchanges #144 (“Aktive Marktgestalter”)

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Kategorien:Shopboerse

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