Bygghemma (DIY/Möbel) will mit 420 Mio. € Umsatz an die Börse

Nirgendwo wird gerade so fleißig an neuen Online-Handelsgruppen gebaut wie in Skandinavien. So ist die 2006 als Online-Baumarkt gestartete Bygghemma Gruppe in den letzten Jahren im DIY- und Einrichtungssegment durch Übernahmen auf 4 Mrd. SEK (knapp 420 Mio. Euro) gewachsen und hat heute den Börsengang angekündigt:

Spannende Einblicke in die (Wachstums-)Strategie finden Interessierte im Geschäftsbericht (PDF), vor allem aber im Börsenprospekt (PDF). Zu den jüngsten Übernahmen heißt es:

“On October 12, Bygghemma Group acquired 51 % of the shares in Vitvaruexperten. The acquisition is part of Bygghemma Group’s strategy to become the leader within every category where the Group is active, in this case white goods, kitchen and home appliances. The acquisition is to be consolidated into the DIY segment.

On November 9, Bygghemma Group acquired 100 % of the shares in Frej Jonsson, a leading specialist in the Gothenburg area focused on bathroom, tile and plumbing. Bygghemma Group is thus strengthening its category expertise in these categories. The acquisition is to be consolidated into the DIY segment.

On November 20, Bygghemma Group acquired 100 % of the shares in Wegot, a leading online player within furniture in Sweden. Following the acquisition, Bygghemma further strengthens its leading position in the online market for furniture and home furnishing in the Nordic region. The acquisition is to be consolidated into the home furnishing segment.

On October 17, Bygghemma Group announced its plans to, as part of the integration project, relocate Furniturebox’ operations from Stockholm to Helsingborg. The change is made to realise cost synergies identified in connection with the acquisition of the company in January 2017. This lead to, among other things, that 48 positions were redundant.

During the fourth quarter, Bygghemma Group increased the Group’s acquisition credit facility with SEK 25 million, whereupon the total credit line amounted to SEK 310 million.”

Bygghemma will Ende März mit einer Kurs/Umsatz-Bewertung von 1,2 bis 1,35 an die Börse und verspricht sich vom Börsengang Einnahmen von rund 37 Mio. Euro. Siehe Pressemitteilung (PDF).

In Skandinavien war zuletzt Boozt Fashion an die Börse gegangen.

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Kategorien:Home & Living, Shopboerse

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