Vor dem geplanten Deutschlandstart hat H&M die Mehrheit an der schwedischen Second Hand Börse Sellpy übernommen:
“Sellpy was founded in 2014 and has since then grown into a successful re-commerce platform with great potential in expanding its current offer into a complete platform for second-hand fashion.
Sellpy is now preparing for an international expansion, starting with Germany, which H&M Group is supporting by this new investment.
H&M Group has through CO:LAB invested approximately SEK 50 million in Sellpy since 2015. Recently, H&M Group also bought secondaries for SEK 92 million and made a follow-on investment of SEK 40 million.
In addition, H&M Group will invest an additional SEK 60 million (in two different installments) within a few years. When the full investment is carried through, H&M Group will have an approximate 74 percent stake in Sellpy.”
Sellpy, das bisher nur in Schweden aktiv war, hat seine Umsätze dort 2018 um 36% auf 12,3 Mio. Euro (117 Mio. SEK) gesteigert.
Über die Zukunft von Zara und H&M haben wir uns kürzlich auch ausführlich in den Exchanges #226 unterhalten:
Frühere Beiträge zum Thema:
- Die spannendsten Kreislaufmodelle für die Modebranche
- Zircle: Zalando testet weiteres Konzept für Second Hand Ware
- H&M stockt bei Sellpy auf – für die Zweitverwertung von Mode
- Exchanges #226: Die Optionen für Zara und H&M
Kategorien:Shopboerse
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