Wie Amazon chinesische Anbieter zurückgewinnen will

2023 gehörte den Chinesen. Das ist auch Amazon nicht entgangen. So umwirbt Amazon jetzt im Wettbewerb mit Temu & Co. wieder verstärkt chinesische Billiganbieter – mit reduzierten Gebühren und mehr – für seine „Made in China, sold on Amazon“-Offensive. Diese Woche auf einer Großveranstaltung in Shenzhen:

„American e-commerce leader Amazon.com has introduced a slew of initiatives as part of a renewed strategy to help Chinese merchants sell abroad, at a time when China-founded rivals like Shein and Temu are gaining traction.

The moves include an innovation centre in the southern tech hub of Shenzhen, the first in the Asia-Pacific region, that would integrate the firm’s industrial, expert and supplier sources to help merchants “build brands, promote products and digitalise operations”, Amazon announced at a four-day event in the city that kicked off on Tuesday.

To woo Chinese merchants, Amazon said it would allow them to use its supply chain network, including warehousing, distribution and couriers. In addition, Amazon will upgrade its selling platform and explore the use of artificial intelligence to facilitate “easy, efficient and legitimate businesses”, it said in a statement on Tuesday.

The decision comes as the company sees growing potential for the “Made in China, sold on Amazon” community. In the year through to the end of September, the number of items sold from China via Amazon increased by more than 20 per cent, while the number of merchants whose revenue reached US$10 million rose nearly 30 per cent, the company said.

Mehr dazu in der zugehörigen Pressemitteilung und im Video-Update bei Yahoo Finance:

Lange galt ja Amazon als das Sprungbrett für chinesische Anbieter – mit Anker als großem Vorzeigebeispiel (siehe auch Anker-Gründer Steven Yang über den Milliarden-Börsengang):

Im Vergleich zu Shein und Temu gilt Amazon Händlern heute allerdings eher als Bürokratiemonster.

Amazon ist in den GLORE50 vertreten. Mit „Chinas Silicon Valley“ Shenzhen hatten wir uns auch in unserem Bookcast befasst.

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Kategorien:Amazon, China

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