Manche Ideen kommen glücklicherweise immer wieder in neuen Abwandlungen (bis es irgendwann klappt).
So ermöglicht Teespring – nicht zuletzt motiviert durch Kickstarter & Co. – T-Shirt-Kampagnen in Letsbuyit-Manier. Für Furore gesorgt hat Teespring unlängst beim Demo-Day von Y Combinator:
"Teespring is one of the hot Demo Day startups because it joined Y
Combinator when it was already earning serious revenue.Since then it’s
been growing 46 percent per month and will do $750,000 in revenue in
April alone. Its founder Walker Williams claims Teespring will be bigger
than Threadless by the end of the year.Teespring lets any group upload a clothing design, like a slogan, to put
on a t-shirt, and set up a page to sell it. They promote the page to
their group members, and when people click to purchase, Teespring prints
and delivers the clothing. Then it splits the profit with the group."
Am Wochenende gabs weitere Einblicke in einem Y Combinator-Porträt im NY Times Magazine ("Silicon Valley’s Start-Up Machine")
"In less than two weeks, Teespring raised $1.3 million. Their largest
investor was Sam Altman, at $500,000; Paul Buchheit contributed as well.Williams and Stites-Clayton might have raised more, but because
Teespring’s profits were already so large, they didn’t want to dilute
their ownership unnecessarily.They expected to surpass $1 million in
monthly revenue in April."
Mehr über Teespring und ein Interview mit den Gründern auch in einer Forbes-Story Anfang des Jahres ("Teespring: Is This Rhode Island Based Startup The Future Of Custom Apparel?").
Geschickt, wie hier Nachfrage für ein OnDemand-Modell generiert wird. Ein Prinzip, dass sich auch gut auf andere OnDemand-Produkte übertragen lässt.
Und auch Groupon hat ja mal so begonnen.
Frühere Beiträge zum Thema:
- 10 Jahre Threadless: Gründer Jake Nickell gibt Auskunft
- Karmaloop experimentiert mit neuen Geschäftsmodellen
- Shopbörse: Karmaloop holt Threadless-Investoren an Bord
Kategorien:Crowdsourcing, exceed, Wunschgenau
Kommentar verfassen