Zulily IPO: Das Shoppingclub-Modell im Business-Check

"Without a doubt, the 179 SEC page filing is a must-read for ecommerce investors and entrepreneurs everywhere" (Greg Bettinelli, #LongLA)

Aus Analysten-Sicht wird Zulily der spannendste Börsengang eines E-Commerce-Unternehmens seit Groupon, schon weil es der erste Shoppingclub ist, der Zahlen veröffentlicht.

Zulily hat seine Umsätze in den ersten 9 Monaten dieses Jahres auf 439 Mio. Dollar verdoppelt und hat am Freitag bekanntgegeben, dass es beim Börsengang bis zu 238 Mio. Dollar erzielen will.

Eine der besten Analysen kommt von Greg Bettinelli (ehem. CMO bei HauteLook, das heute zu Nordstrom gehört). Er hat sich den Börsenprospekt vorgenommen und schreibt über Zulily und das Geschäftsmodell ("My reaction to Zulily’s IPO filing and Flash Sales explained"):

Zulilyipo

"Zulily has done an incredible job of
building a huge business in a very tough space, without blowing thru a
‘ton’ of money.

Don’t get me wrong, they have raised $137 million to
date ($94 million primary and $43 million secondary) which is a lot, but
to their credit they still have tens of millions in the bank.

While
other flash-sale sites like Gilt and Fab have raised $221 million and
$336 million respectively (thus far), Zulily has used a more balanced
strategy in regards to investment growth and cost containment.

In
addition, their non-inventory model has resulted in a negative working
capital model which has set them up for long-term success.

Regardless, just as in other ecommerce businesses, the core data
points that need to be looked at relate to a) Gross Margins, b)
Operative Leverage, c) Marketing Spend as a % of Revenue and d) Customer
Productivity Overtime.

These core data points are obviously in
addition to things like team, brand, market size, competitive set, etc.

Let me dive in."

Der Börsengang ist für den 14. November geplant.

Techcrunch rechnet Zulily dem sog. "Unicorn Club" zu ("Learning From Billion-Dollar Startups"), US-Startups, die Investoren mit mehr als 1 Mrd. Dollar bewerten.

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Kategorien:Frauenmaerkte, Live Shopping, Shopboerse, Vente Privee

1 Antwort

  1. Super Post. Zuliliy macht einen super Job, aber was ist das in diesem agressiven Marktumfeld langfristig wert? Der letzte Absatz macht das deutlich:
    „In conclusion, to go to the next level Zulily must a) continue to acquire new customers, b) attempt to maintain the wallet share and engagement from new customers and c) grow by introducing new categories and new markets (ie: international). All this while the law of large numbers might say this will be difficult as the ability to continue to grow at that pace and the ability to maintain such loyalty to a single brand is getting more and more difficult.“

  2. irgendeinen Grund muss es ja geben, warum Amazon nicht schon zugeschlagen hat. Wären ja quasi Nachbarn in Seattle.

  3. gibt es in DE einen Shopping Club für Moms…?
    Danke

  4. Es gibt Limango und es gibt Windelbar.de

  5. Tollabox? Oder wie wird ein Mom Club definiert?

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