Damit erklärt sich auch, warum das Gorillas-Vorbild goPuff gerade erst 380 Mio. Dollar bekommen hat. So hat sich goPuff jetzt alle 161 BevMo!-Standorte für 350 Mio. Dollar gesichert:
“goPuff, the go-to platform for consumers’ everyday needs, today announced that it has entered into a definitive agreement to acquire BevMo!, the leading alcoholic beverage specialty retailer on the West Coast, for upfront consideration of $350 million.
Powered by its industry-leading technology and unmatched distribution network of over 200 micro-fulfillment centers, goPuff currently serves customers in more than 500 U.S. cities.
BevMo!’s footprint of 161 neighborhood stores located throughout California, Arizona and Washington provides extensive infrastructure for goPuff to seamlessly integrate into its network of local micro-fulfillment centers, enabling it to reach customers across the West Coast in 30-minutes or less.
Through goPuff, BevMo! customers will soon have access to instant delivery of alcoholic beverages as well as everyday items across goPuff’s rapidly expanding product inventory.”
Während (nicht nur) in den USA viele stationär geprägte Unternehmen ums Überleben kämpfen, verwandelt sich die letzte Meile gerade in Rekordtempo. So setzen inzwischen selbst Lieferdienste wie DoorDash zunehmend auf eigene Depots.
Siehe dazu auch die Exchanges #258 (“Wie Mobile die letzte Meile revolutioniert”).
Frühere Beiträge zum Thema:
- Gorillas jetzt auch in Köln und bald schon in Amsterdam
- Gorillas-Vorbild goPuff kann sich weitere $380 Mio. holen
- Gorillas bringt das goPuff-Konzept auf den deutschen Markt
- Exchanges #258: Wie Mobile die letzte Meile revolutioniert
- Exchanges #252: Was macht die Online-Foodbranche jetzt?
Kategorien:Food, Logistik, Mobile, Shopboerse
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