Zalando beteiligt sich am Headless Shopsystem Saleor

Zalando steigt bei Saleor ein, einem Headless Commerce System, das zunächst von Cherry Ventures finanziert wurde. Von Zalando und anderen hat Saleor jetzt nochmal 8 Mio. Dollar bekommen:

„Saleor Secures $8M in Seed Extension Round. Fashion giant Zalando backs up Saleor on a mission to provide global brands with modern commerce infrastructure.

With the new capital, we’ll further establish Saleor as the most composable, multimarket-ready platform available while keeping the dev community at the heart of what we do. We’ll help developers deliver business value for their companies more quickly and reliably than ever.“

Zalando sieht das Investment im Kontext seiner ZEOS-Ambitionen. Aktuell bietet ZEOS vor allem Fulfillmentlösungen, steht aber letztlich für „Zalando E-Commerce Operating System“:

„With ZEOS, we want to offer brands and retailers a holistic solution for their multi-channel sales.

The brands’ own online stores play an important role in this. Here we see a great fit with Saleor’s vision, offering and expertise, which can also help us to further expand our capabilities, for example, in exposing our convenient delivery options to the Saleor checkout.”

Im Techbereich war Zalando bisher vor allem mit Tradebyte vertreten („Zalando setzt künftig voll auf Tradebyte statt auf Anatwine“).

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Kategorien:Shopboerse, Shoptech, Zalando

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