Jahresergebnisse gab es diese Woche auch von H&M. Demnach sind die Online-Umsätze 2021 um 30% auf 64 Mrd. SEK (ca. 6,1 Mrd. Euro) gestiegen (PDF-Quelle):
“The H&M group’s online sales continue to develop well, even as the stores have gradually been allowed to reopen.
In the financial year online sales increased by 30 percent in local currencies and by 24 percent in SEK, and represented 32 percent of the group’s total sales.
The rollout of H&M online continues in 2022 with Belarus, Colombia, Kazakhstan, Peru and Ukraine. COS will launch online in Australia, and via Zalora in the Philippines. Monki will be launched on About You, and on Zalora in Singapore and Malaysia.
Through our investment arm Co:lab we now have around 20 investments in new companies that are important for the H&M group’s growth strategy.”
In der Pandemie hatte Zara H&M online abgehangen und dürfte auch 2021 klar vor H&M liegen.
Vergleiche dazu auch Shein und die Top-Online-Fashion-Player in Deutschland 2020
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