Wayfair bleibt mit $13,7 Mrd. unter Vorjahr, nimmt aber die $100 Mrd. ins Visier

Nach dem fulminanten Sprung über die 10 Mrd. Dollar Marke ist Wayfair 2021 mit 13,7 Mrd. Dollar knapp unter Vorjahr geblieben, peilt aber bis 2030 weiter Umsätze von 100 Mrd. Dollar an (PDF):

“We have line of sight today on an ambitious but measured plan to reach a double-digit market share and grow to be a $100 billion+ revenue company.”

Dazu soll vor allem auch das Europa-Geschäft ausgebaut werden (PDF):

“Now that we have a solid foundation in the UK and Germany, we can execute our playbook to further penetrate the European market.

We will begin with adjacent countries this year by leveraging our well-developed regional supplier network across more than 30 European nations.

In doing so, we are partnering with global suppliers who want to replicate their U.S. success with us in new markets, as well as local and regional suppliers in Europe with whom we already have strong relationships.

In Europe, we also have a proven playbook when it comes to scaling our nascent but promising B2B business, which already shows early traction in tapping this sizable market.”

Hier die Kennzahlen im Überblick (PDF-Quelle):

Alles weitere zur Strategie und zu den Ambitionen finden Interessierte in den Unterlagen.

Wayfair ist in den GLORE50 vertreten.

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Kategorien:Home & Living, Shopboerse

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