Wish, 10 Jahre lang der Wegbereiter für Shein, Temu & Co., soll nach der Implosion für 173 Mio. Dollar an Qoo10, einen aufstrebenden Marktplatzbetreiber aus Südostasien, gehen (PDF-Quelle):
„ContextLogic Inc. [announced to sell] its Wish ecommerce platform, to Qoo10, an ecommerce platform operating localized online marketplaces in Asia, for approximately $173 million in cash, subject to certain purchase price adjustments.
The purchase price represents approximately $6.50 per share and an approximately 44% premium to ContextLogic’s closing stock price on February 9, 2024, the last trading day prior to announcing the transaction.
With the acquisition of Wish, Qoo10 and Wish will offer a comprehensive platform for merchants, sellers, buyers, and customers globally to realize the potential of a truly global marketplace.
With the strong commitment from Wish’s employees and staff combined with the Qoo10 family group of companies, we are well positioned to realize our long-stated goal of being a leading cross-border, e-commerce marketplace.“
Qoo10, das zuletzt schon anderweitig zugekauft hat, u.a. auch Shopclues in Indien, bekommt mit Wish die Möglichkeit, auch außerhalb Asiens Fuß zu fassen.
Ähnlich wie Wish unterstützt Qoo10 seine Händler mit dem eigenen Logistikservice Qxpress.
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Kategorien:China, Mobile, Shopboerse
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