Saks erhält von Insight Partners $500 Mio. für Online-Ableger

Kaum ist das Filialgeschäft vom Tisch, klappts auch mit den Investoren. So kann sich Saks.com, der Online-Ableger von Saks 5th Avenue, jetzt über eine Wachstumsspritze von 500 Mio. Dollar von Insight Partners freuen, um daraus zügig einen Online-Marktplatz zu machen:

„HBC and Insight Partners Launch Saks as a Standalone Ecommerce Company Set to Rapidly Expand Customer Base in Growing Online Luxury Fashion Market

Insight Partners has made a $500 million minority equity investment in Saks, valuing the business at $2 billion. The retailer’s 40-store fleet will operate separately as an entity referred to as SFA, which remains wholly owned by HBC.

Marc Metrick, previously President and CEO of Saks Fifth Avenue, will serve as CEO of Saks and a member of the company’s board of directors. Under his leadership, Saks will make strategic investments to evolve and expand its online experience.

These investments will bolster Saks’ already well-established digital business, starting with strengthening its service model through elevated styling capabilities and data-driven personalization.

Ultimately, Saks will feature a hybrid retail and marketplace platform, expanding its assortment while maintaining a curated experience.“

Mit der Abspaltung des Online-Geschäfts geht HBC als Eigentümerin von Saks 5th Avenue den Weg, den auch die Eigentümer von Neiman Marcus mit dessen Online-Ableger Mytheresa gegangen sind („Mytheresa holt $407 Mio. zu einer Bewertung von $2,2 Mrd.“).

Und auch so manch andere (kapitalschwache) Stationär- und Omnichannel-Verfechter – hierzulande vor allem Douglas („Wie Douglas schnell die zweite Online-Milliarde heben will“) und Media Saturn – dürften sich jetzt überlegen, ob sie es nicht ähnlich machen.

Siehe dazu auch PetSmart will Chewy mit $3,5 Mrd. Umsatz an Börse bringen.

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