Printify, Printful und Gelato nach ihren Megarunden

Viel tut sich im Online-Handel gerade im OnDemand-Bereich. Und zwar nicht nur bei Redbubble, Fanatics & Co., sondern vor allem auch bei den Techplayern, die zusätzlichen Schwung in das Thema „Create on Demand“ bringen wollen.

Mit am spannendsten sicherlich Printify, das sich als Plattformplayer positioniert und mit H&M und vielen anderen an Bord gerade 50 Mio. Dollar eingesammelt hat:

„Within six years Printify has grown into a thriving e-commerce platform that empowers over 2 million creators across the globe to build their own drop-shipping businesses independently with as little investment and risk as possible.

Today Printify employs over 620 people from all over the world, doubling the employee headcount over the past year and adding several new positions each week.“

Printful setzt hingegen auf die eigene Infrastruktur und hat zuletzt 130 Mio. Dollar eingesammelt:

„Printful has experienced explosive growth with its revenue increasing by almost 80% and exceeding $200 million in 2020. Since its launch in 2013, the company has sold over 32 million customized products to customers all over the world.

Printful integrates with the most popular ecommerce platforms and marketplaces, including Shopify, Etsy, WooCommerce, Wix, and Squarespace. Printful’s global team of more than 1,800 employees provides services in 8 in-house and 5 partner facilities across the world.“

Bereits über 12 Jahre am Markt ist hingegen Gelato, das zuletzt 240 Mio. Dollar bekommen hat:

Since Gelato opened its API-driven platform to the ecommerce industry in 2019, it has supported both larger companies and individual sellers and creators across the world.

As orders are made on demand and near the end-customer, it slashes delivery times, waste, carbon emissions and costs. Gelato also removes the sellers’ need to manage inventory, manufacturing or shipping – allowing more time to focus on creation, sales and marketing.“

Alle drei sehen sich als Infrastruktur-Provider und wenden sich an die Creator-Economy auf der einen Seite und an etablierte Händler und Hersteller auf der anderen Seite.

Vergleich dazu auch H&M, das bei Printify an Bord ist, aber mit dem Creator Studio auch eigene Ambitionen verfolgt.

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Kategorien:Shopboerse, Shoptech, Wunschgenau

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