Offizielle Umsatzzahlen gibt es zwar weiter keine (“Gopuff has told employees it expects to nearly triple revenue again this year to about $1 billion”), aber dafür hat Gopuff jetzt in einer weiteren Kapitalrunde die nächste Milliarde von Investoren einsammeln können:
“Gopuff today announced that it secured $1B in new funding at a $15B valuation. We are proud to have some of the world’s foremost technology investors participate in this round, including new investments from Blackstone’s Horizon platform, Guggenheim Investments, Hedosophia, MSD Partners, and Adage Capital, and participation from existing investors Fidelity Management and Research Company, Softbank Vision Fund 1, Atreides Management, and Eldridge Capital.
We’ve made several strategic acquisitions and executed on growth objectives over the past few months – entering the UK via Fancy, delivering in California via BevMo!, launching Gopuff Gopuff Kitchen, acquiring rideOS and more – and look forward to what lies ahead as we continue to innovate to deliver a magical customer experience to customers around the globe. We’re just getting started!”
In San Diego kann man jetzt schon mal sehen, wie Gopuff die BevMo!-Standorte nutzt.
Gopuff ist seit bald 8 Jahren auf dem Markt; Gorillas hat kürzlich das erste Jahr Revue passieren lassen und freut sich dabei über 2,5 Millionen Bestellungen.
Frühere Beiträge zum Thema:
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