Mit Blick auf die Amazons von morgen (siehe die Exchanges #321) ist auch eine Kombination aus Shopify und Flexport nicht unspannend. Beide sind nicht zu unterschätzen und durch den jüngsten Deal um einiges enger zusammengerückt.
So erläutert Dave Clark, der ehemalige Amazon Consumer CEO und heutige Flexport-Chef, die Lage im Hinblick auf seinen langjährigen Arbeitgeber:
“Today’s announcement is one big step on an already incredible journey that Flexport is taking to modernize and change the future of the supply chain. Another central goal for us is to level the playing field for small businesses.
[Y]ou shouldn’t have to be the biggest company in the world to have easy, cost-effective and fast supply chain solutions.
And we know, fast, cost-effective fulfillment operations have a dramatic impact on the fate of small businesses. When shoppers abandon their carts online, 48% do so because of extra fees (e.g., shipping costs), and another 22% cite slow delivery timelines.
We are going to help fix that as we continue to bring incredible ocean, air, trucking, and middle mile services to clients plus the addition of ecommerce fulfillment and last mile capabilities.
To that end, this acquisition also makes us the primary provider of Shop Promise for Shopify merchants, which enables transparent shipping timelines to Shopify customers, including two-day and next-day delivery options. These services will be powered by Flexport in the merchant-facing Shopify Fulfillment Network app, which provides merchants an integrated logistics experience through Shopify.“
Shopify und Flexport allein dürfte noch nicht reichen für das nächste Amazon.
Aber denkbar wäre auch eine Dreierkombi aus Pinterest + Shopify + Flexport – mit Pinterest als Platzhalter für eine zugkräftige Social Media Plattform.
Es sei denn natürlich, Shopify bekäme seine Shop App von sich aus zum Fliegen (siehe die Exchanges #253 und die Exchanges #272).
Und apropos Flexport: Hier noch etwas mehr zu den Entwicklungen in der Logistik:
- Auf Augenhöhe mit UPS: Wie Amazon die Logistik neu strukturiert
- Nimble, Quiet Platforms und die Logistik von morgen
- Wie American Eagle mit Quiet Logistics Amazon Paroli bieten will
- Starship Technologies vs. Serve Robotics auf der letzten Meile
Amazon, Shopify und Pinterest sind in den GLORE50 vertreten.
Frühere Beiträge zum Thema:
- Shopify sichert sich in der Logistik weitere 13% an Flexport
- Ocado bekommt von Shopify Logistics 6 River Systems
- Shopify Logistics nach der $2,1 Mrd. Übernahme von Deliverr
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- Exchanges #321: Die Amazons von morgen
Kategorien:Logistik, Shopboerse, Shoptech
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