Obs mit dem Einstieg bei Yoox Net-a-Porter was wird, ist noch nicht raus. Aber dafür will sich Farfetch jetzt schon mal den Beauty-Anbieter Violet Grey schnappen:
“FARFETCH […] will acquire luxury beauty retailer, Violet Grey, for an undisclosed sum.
Since launch, Violet Grey has become a renowned beauty destination and elevated content channel, and been the launchpad for many of today’s most iconic global beauty brands.
The acquisition of Violet Grey brings industry expertise as well as a curated selection of products to be offered on the FARFETCH Marketplace, and expands the beauty curator’s reach to extend to FARFETCH’s global customer base.
Violet Grey will also leverage Farfetch Platform Solutions’ expertise in technology, global logistics and operations in continuing to drive its standalone business, comprised of VioletGrey.com and its Los Angeles retail store.
FARFETCH’s beauty proposition, which is due to launch later this year, will offer FARFETCH’s extensive Millennial and Generation Z luxury audience a unique experience for discovering and shopping for beauty.”
Die Umsätze von Violet Grey, das vor 10 Jahren an den Start gegangen ist, scheinen noch nicht wirklich der Rede wert zu sein.
Zuletzt hatte bereits THG Cult Beauty übernommen und Sephora Feelunique.
Offen bleibt weiter, was aus Flaconi wird, nachdem die bisherige Geschäftsführung die Segel gestrichen hat (PDF). Siehe dazu auch Ausverkauf bei ProSiebenSat.1: Möbel.de geht an XXXLutz
Farfetch ist in den GLORE50 vertreten.
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